Teoretické předměty
Teoretické vyučování probíhá ve dvou pavilonech, které jsou vybaveny moderní technikou. V každé třídě je umístěn dataprojektor s počítačem, dále jsou k dispozici jazykové a odborné učebny, chemické a elektro laboratoře, učebny pro výuku informačních technologií a multimediální učebny s interaktivní tabulí. Pro výuku tělesné výchovy slouží moderní sportovní hala s Fitness a Wellness.
Vybudovaný vědeckotechnický park „Experimentárium“ slouží k výuce přírodovědných a odborných předmětů pomocí interaktivních expozic – přírodověda, chemie, jednoduché stroje, mechanika, elektřina a magnetizmus, energie, moderní technologie a obráběcí stroje.
Při výuce mohou žáci využít např. tyto exponáty: elektronový mikroskop, 3D tiskárna, 3D skener, řezací ploter, přístroj Ionosep, interaktivní výukové systémy ESL pro instalatéry a MIEZ, systém DIAMETRAL pro elektrikáře a MIEZ, výukový elektronický systém EKOPURE pro simulaci, měření a diagnostiku motorových vozidel, model plavební komory, stavebnice Merkur, model Moderní dům (demonstruje nejnovější technologie z oblasti vytápění, osvětlení a zabezpečení)..
Nedílnou součástí je také 3D kino, ve kterém mohou žáci sledovat vědeckotechnické a přírodovědné filmy.
Chemické laboratoře
K výuce chemie slouží čtyři moderně vybavené laboratoře, které se nacházejí v přízemí Domova mládeže.
Laboratoř anorganické a analytické chemie
Laboratoř organické chemie a chemické techniky
Laboratoř fyzikální chemie a instrumentální analytické chemie
Laboratoř biochemie, elektrotechniky a fyziky
Všechny laboratoře disponují moderním přístrojovým vybavením, např. plynový chromatograf, UV + VIS spektrometr, Ionosep pro metodu izotachoforézu, konduktometr, polarimetr, refraktometr, pH metry atd.
K výuce aplikované chemie, zejména pro zaměření Technologie polymerů se využívá Gumárensko-plastikářská laboratoř umístěna na objektu „D“, kde si žáci mohou mimo jiné zhotovit sami trhací vzorky (tělíska) a pak je zkoušet a vyhodnocovat na nově pořízeném digitálním trhacím stroji Mecmesin Multitest 5-í. Nadstandardně zařízená laboratoř, svého druhu jediná v České republice, umožňuje žákům používat a proniknout do technologie tváření plastů a kaučukových směsí.
Odborná praxe a učební praxe je rozhodující praktickou výukou pro absolventy s maturitou a probíhá u desítek vybraných partnerů včetně UTB ve Zlíně, který převzal patronaci nad naší fakultní školou.
Odborný výcvik
Odborný výcvik je nedílnou součástí přípravy žáků na povolání a je rozhodující pro praktickou výuku žáků s výučním listem. U většiny těchto učebních oborů zabírá celou polovinu studia. Na jeho kvalitě závisí zvládnutí požadovaných dovedností, vědomostí, návyků, postojů, přístupů a sbírání zkušeností pro budoucí profesi. Proto jako jedna z mála škol ve Zlínském kraji posíláme naše žáky ve druhém a třetím ročníku na odborný výcvik na reálná pracoviště našich partnerů, kde probíhá výuka odborného výcviku za spolupráce plně kvalifikovaných instruktorů partnerských společností a pod dozorem našich učitelů odborného výcviku. Smluvních partnerů máme více jak 100 a každoročně navazujeme spolupráci s dalšími.
Škola má pro všechny své obory zřízeny odborné učebny a dílny s nadstandardním vybavením učebních pomůcek, přístrojů a zařízení včetně vedení digitální výuky pomocí počítačů, projektorů a využívání výukových videí.
Obor Instalatér a Mechanik instalatérských a elektrotechnických zařízení (MIEZ)
V odborném výcviku žáci v dílnách Kvítkovice objektu „A“ a „D“ provádí cvičné práce vodoinstalatérské, topenářské na cvičných stěnách, na kterých lze simulovat stavební konstrukce různých funkcí místností, montáže zařizovacích předmětů jako umyvadla, WC, pisoáry, otopná tělesa, vyvíječe tepla apod. s odpadním připojováním a především na nových jedinečných cvičných panelech INVYSYS firmy ESL. Výukové práce kanalizačních a odpadních rozvodů jsou prováděny kompletně, tzn., že jsou zahrnuty veškeré jednotlivé prvky rozvodů z různých materiálů, navíc žáci cvičí mobilní kamerou prohlídky vnitřků všech možných průměrů odpadových potrubí a diagnostikují průchodnosti. Alternativa výuky v odborných učebnách na objektu „A“, kde jsou demonstrovány otopné systémy, kanalizační a odpadové systémy, varianty použití zařizovacích předmětů sanity, plynárenský systém a nově pak na učebně zřízené firmou Grohe. Nadčasové vybavení s automatickou regulací tepelného a solárního ohřevu je pak umístěno v Experimentáriu školy včetně systémů klimatizace a rekuperace.
Auto obory
Odborný výcvik probíhá ve školní autodílně na Štěrkovišti a v nových odborných učebnách objektu „A“ a „D“, kde jsou k dispozici jednak běžné přístroje, výukové panely a moderní diagnostická technika, např. od firmy Bosch, WÜRTH a 4 značková výuková auta Škoda a Hyundai. Všechny tyto pomůcky a jejich využívání pod vedením učitelů umožňující i produktivní práci žáků na zakázkách.
Obor Kuchař- číšník
Výuka tohoto oboru probíhá zejména v moderní školní kuchyni s jídelnou a na nově zřízených učebních kuchyňkách Jezerka s dokonalým vybavením včetně konvektomatu a možnosti digitální výuky pod vedením každého učitele OV.
Obor Gumař – plastikář
OV žáků vzhledem k rozmanitosti a technologické náročnosti je uskutečňován výhradně ve spolupráci s věhlasnými partnerskými zpracovatelskými firmami, které jsou rozhodující pro celý Zlínský kraj. Žáci jsou taktéž vzděláváni v nově vybudované Gumárensko-plastikářské laboratoři na 8 pracovištích převážně se zaměřením na tváření a zpracování plastů a kaučukových směsí. Stroje značky LABTECH jsou dovezeny z Thajska.
Žáci se učí přímo od zaměstnavatelů v praxi
K neustálému zdokonalování a zvyšování úrovně odborného výcviku slouží i skutečné propojení a spolupráce se zaměstnavateli s inovující technikou a technologiemi nedostižnou pro školu. Proto pečlivě vybíráme úspěšné zaměstnavatele, se kterými spolupracujeme. Pokud se žáci osvědčí, zůstávají u těchto firem po získání výučního listu jako kmenoví zaměstnanci a v průběhu jejich studia uzavírají s příslušnou firmou smlouvu o jejich podpoře formou tzv. Firemního žáka včetně získávání firemního stipendia a materiálního zabezpečení.
Je již letitou a osvědčenou praxí, že většina žáků všech učebních oborů pracuje mimo školní pracoviště přímo u odborných firem. Žáci tak mají možnost poznávat vlastní zakázkový či výrobní režim i prostředí profesionálních provozoven nebo jiné běžné činnosti firem v příslušných výukových oborech, se kterými se ve školním prostředí nesetkají a jsou tak vtaženi nejen do budoucí profese a řemesla, ale poznávají i složité mezilidské vztahy a jejich řešení.
Na těchto smluvně zajišťovaných pracovištích jsou vedeni instruktory, což jsou zaměstnanci nebo často přímo majitelé firem. Ti jim práci přidělují, kontrolují výsledky, hodnotí kvalitu či množství práce a v neposlední řadě žáky hmotně stimulují – finančně odměňují. Velmi dobrou zkušenost máme se zajišťováním smluvních pracovišť způsobem, kdy si žáci sami vytipují, kde by chtěli praxi získat (firma, společnost, dílna, servis, apod.). Vedle této možnosti spoluúčasti žáků na zřizování smluvních pracovišť máme velký počet firem, se kterými již léta spolupracujeme.