Přírodovědné lyceum je koncipováno jako obecně odborné přírodovědné studium s vyšším podílem všeobecného vzdělání a s výrazným zastoupením těch vzdělávacích oblastí, které jsou obsahem i metodami práce významné pro rozvoj aplikovaného biologicko-chemického myšlení.
Absolvent Přírodovědného lycea je připraven k terciárnímu vzdělávání na vysokých a vyšších odborných školách zejména přírodovědného a technologického charakteru.
Profil absolventa
Vzdělávání žáků v oboru Přírodovědné lyceum směřuje v souladu s cíli středního odborného vzdělávání k tomu, aby si vytvořili klíčové a odborné kompetence.
Klíčové kompetencí si tvoří v následujících oblastech: kompetence k učení, k řešení problémů, komunikativní kompetence (výuka 2 cizích jazyků), personální a sociální kompetence (práce v týmu), občanské kompetence a kulturní povědomí (podpora národní, evropské a světové kultury – mezinárodní projekty), kompetence k pracovnímu uplatnění (dlouhodobá praxe), matematické kompetence, kompetence využívat prostředky informačních a komunikačních technologií (základy robotiky) a pracovat s informacemi.
Žáci si tvoří základní odborné kompetence v následujících oblastech:
- Dbát na bezpečnost práce a ochranu zdraví při práci – součástí výuky jsou laboratorní cvičení z biologie a chemie
- Usilovat o nejvyšší kvalitu své práce
- Jednat ekonomicky a v souladu se strategií udržitelného rozvoje – efektivní hospodaření s finančními prostředky, plánování činností s vlivem na životní prostředí, nakládání s energiemi, vodou a jinými látkami s ohledem na životní prostředí
- Osvojit si poznatky z biologie, chemie, geografie, fyziky, matematiky na úrovni potřebné pro úspěšné studium přírodovědně orientovaného vzdělávání
- Používat základní metody vědecké práce, analyzovat a hodnotit přírodovědné problémy
- Popsat principy základních technologií používaných při získávání energie, úpravě vody, při tvorbě a ochraně životného prostředí
- Získat přehled o technologických procesech šetrných k životnímu prostředí a porozumět strategii udržitelného rozvoje
- Vysvětlit základní principy řízení výroby a řízení kvality
Uplatnění absolventa v praxi
Absolvent přírodovědného lycea je připraven ke studiu na vysokých a vyšších odborných školách přírodovědného a technologického charakteru.
Absolvent získal základy obecně odborného vzdělávání z oblasti ekologie, biologie, chemie, informačních a komunikačních technologií, které jsou předpokladem pro uplatnění na trhu práce v činnostech laboratorního a provozního charakteru, v administrativních a správních činnostech (oblast ochrany životního prostředí).
Naše škola je zaměřena na technické a přírodovědné vzdělávání, což spolu s vědecko-technickým centrem Experimentárium vytváří nadstandardní zázemí pro výuku předmětů v oboru Přírodovědné lyceum.
Obor je určen pro dívky i chlapce, je vhodný i pro žáky se ZPS.
Bude doplněno.
- Profil absolventa
-
Přírodovědné lyceum je koncipováno jako obecně odborné přírodovědné studium s vyšším podílem všeobecného vzdělání a s výrazným zastoupením těch vzdělávacích oblastí, které jsou obsahem i metodami práce významné pro rozvoj aplikovaného biologicko-chemického myšlení.
Absolvent Přírodovědného lycea je připraven k terciárnímu vzdělávání na vysokých a vyšších odborných školách zejména přírodovědného a technologického charakteru.
Profil absolventa
Vzdělávání žáků v oboru Přírodovědné lyceum směřuje v souladu s cíli středního odborného vzdělávání k tomu, aby si vytvořili klíčové a odborné kompetence.
Klíčové kompetencí si tvoří v následujících oblastech: kompetence k učení, k řešení problémů, komunikativní kompetence (výuka 2 cizích jazyků), personální a sociální kompetence (práce v týmu), občanské kompetence a kulturní povědomí (podpora národní, evropské a světové kultury – mezinárodní projekty), kompetence k pracovnímu uplatnění (dlouhodobá praxe), matematické kompetence, kompetence využívat prostředky informačních a komunikačních technologií (základy robotiky) a pracovat s informacemi.
Žáci si tvoří základní odborné kompetence v následujících oblastech:
- Dbát na bezpečnost práce a ochranu zdraví při práci – součástí výuky jsou laboratorní cvičení z biologie a chemie
- Usilovat o nejvyšší kvalitu své práce
- Jednat ekonomicky a v souladu se strategií udržitelného rozvoje – efektivní hospodaření s finančními prostředky, plánování činností s vlivem na životní prostředí, nakládání s energiemi, vodou a jinými látkami s ohledem na životní prostředí
- Osvojit si poznatky z biologie, chemie, geografie, fyziky, matematiky na úrovni potřebné pro úspěšné studium přírodovědně orientovaného vzdělávání
- Používat základní metody vědecké práce, analyzovat a hodnotit přírodovědné problémy
- Popsat principy základních technologií používaných při získávání energie, úpravě vody, při tvorbě a ochraně životného prostředí
- Získat přehled o technologických procesech šetrných k životnímu prostředí a porozumět strategii udržitelného rozvoje
- Vysvětlit základní principy řízení výroby a řízení kvality
Uplatnění absolventa v praxi
Absolvent přírodovědného lycea je připraven ke studiu na vysokých a vyšších odborných školách přírodovědného a technologického charakteru.
Absolvent získal základy obecně odborného vzdělávání z oblasti ekologie, biologie, chemie, informačních a komunikačních technologií, které jsou předpokladem pro uplatnění na trhu práce v činnostech laboratorního a provozního charakteru, v administrativních a správních činnostech (oblast ochrany životního prostředí).
Naše škola je zaměřena na technické a přírodovědné vzdělávání, což spolu s vědecko-technickým centrem Experimentárium vytváří nadstandardní zázemí pro výuku předmětů v oboru Přírodovědné lyceum.
Obor je určen pro dívky i chlapce, je vhodný i pro žáky se ZPS.
- Učební plány a ŠVP
- Videa
-
- Fotogalerie
-
Bude doplněno.
Informace o zpracování osobních údajů naleznete zde.