V týdnu od 2. do 8. dubna 2024 proběhla významná událost ve výrobní hale Tatra Kopřivnice, a.s. pod pečlivým dohledem zaměstnanců Tatry a učitele odborného výcviku Josefa Družbíka, spolu se žáky SPŠ Otrokovice zahájili práce v projektu Tatra do škol. Školní tým mechaniků se tentokrát pustil do montáže vozidla Tatra v konfiguraci 6×6, což představovalo oproti běžné verzi 4×4 větší výzvu.
Od prvního dne se studenti Eliška Čablová, Karolína Mikošková, Josef Opavský a Vojtěch Šuráň vrhli do práce s nebývalým nasazením. Montáž podvozku vozidla 6×6, která vyžadovala použití tří montážních vozíků, se ukázala jako náročná výzva. Navzdory tomu byl celý podvozek sestaven během jedné směny a následně podstoupil antikorozní ochranu, čímž byl položen základ pro další práci.
Následující dny byly věnovány sestavování rámu, propojujícího podvozek s kabinou, motorem a nákladovou plochou, a integraci hydrauliky, vzduchotechniky a elektroniky. Motor, elektronika a další systémy byly usazeny a zapojeny s precizností, jež odrážela vysokou úroveň odborných znalostí studentů.
V pátek byla převezena do Tatry Kopřivnice a. s. druhá sestavovaná Tatra 4×4, která byla montována od začátku března v Napajedlích ve společnosti Truck Trade spol. s r.o. partnera naší školy, pod vedením UOV Patrika Bouzka a odborníků z Tatry. Tým mladých mechaniků zde tvořili Michaela Chocholatá, Adrian Žák, Martin Hloušek a Vojtěch Špalek, kteří stejně jako jejich kolegové v Kopřivnici prokázali mimořádné dovednosti a odhodlání.
V pondělí projekt dospěl ke svému zdárnému konci montáží a zapojení kabiny. Následovalo první kontrolní nastartování tatrovky, což zakončilo týdenní intenzivní práci, celého týmu. Poslední tečkou za dobře odvedenou prací, bylo nalepení loga Tatra na vozidlo, což se stalo čestným úkolem pro Josefa Družbíka, UOV.
Odborníci společnosti Tatra si velmi pochvalovali pracovitost a nasazení všech studentů zapojených do projektu. Jejich zpětná vazba potvrzuje, že spojení teoretické přípravy a praktického vzdělávání je zásadní pro výchovu budoucí generace kvalifikovaných odborníků. Tento projekt nejen posílil vztahy mezi školami a průmyslem, ale také ukázal význam spolupráce a inovace v automobilovém průmyslu.
Projekt „Tatra do škol“ tak představuje vynikající příklad efektivního propojení teoretického vzdělání a praktického výcviku, přičemž klade důraz na inovace, kvalitu a profesní rozvoj. Úspěch studentů je důkazem, že spolupráce mezi školami a průmyslem může vést k významnému přínosu pro obě strany a především pro samotné studenty, kteří jsou budoucností technických oborů.